Skip to content

2015.03 Evaluering af kampagnen "Verdens Bedste Nyheder"

Formålet med evalueringen er at undersøge, dokumentere og vurdere kampagnen ”Verdens Bedste Nyheder”.


Evalueringen konkluderer, at kampagnen - i sine fem leveår - har formået at etablere en platform, som formidler positive resultater om fremskridt i de lande, der er omfattet af udviklingsbistand. Kampagnen er baseret på et partnerskab mellem civilsamfund, virksomheder, FN og Danida. Med et moderat budget har kampagnesekretariatet stablet en veltilrettelagt og omkostningseffektiv indsats på benene.


En femtedel af den danske befolkning kender brandet ”Verdens Bedste Nyheder”, hvilket giver et godt grundlag for at skabe mere forståelse blandt danskere for budskab og indhold. Evalueringen anbefaler at en fremtidig kampagneindsats bør bygge videre på partnerskabet.

Evalueringen er udkommet på dansk.

Download annekser:

 

PublisherEvalueringskontoret, Udenrigsministeriet/Danida
AuthorCOWI
Published24.09.2015
Pages51
ISBN978-87-90656-72-0